Produkty przemysłowe mające określoną markę nie są już tylko i wyłącznie produktami z tzw. „najwyższej półki”. Oczywiście wiele zależy również od tego, z jaką gałęzią przemysłu mamy do czynienia. Najwięcej produktów markowych dostępnych dla przeciętnej osoby jest chyba w przemyśle spożywczym. Również przemysł odzieżowy pozwala na nabycie markowej rzeczy w przyzwoitej cenie (mowa tu o produktach z tzw. „drugiej ręki”). Niemniej jednak, coraz częściej można zauważyć nowy trend w przemyśle. Otóż swoje pierwsze kroki stawia w nim coraz więcej marek własnych.
Marka własna, czyli właściwie co?
Coraz więcej dużych sieci handlowych w Polsce, bez względu na to, do jakiego sektora przemysłu należy – zaczęło wprowadzać produkty marki własnej. Produkty marki własnej to, innymi słowy, artykuły wytworzone na zlecenie danej sieci handlowej, sklepu czy marketu i sygnowane jej nazwą. Produkty te są chętnie reklamowane przez sieci handlowe, a w samym sklepie bez problemu je znajdziemy.
Czy opłaca się kupować produkty marki własnej?
Przemysł non-food ma się w naszym kraju bardzo dobrze. Coraz więcej ludzi ceni sobie produkty marki własnej i ma do nich zaufanie. Takie produkty przemysłowe cechują się bowiem bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. A jak wiadomo, duża część kosztów produktów markowych, to kwota przeznaczona po prostu na samą markę. Produkty marki własnej zazwyczaj są dostępne tylko w konkretnym miejscu. Zdarza się więc i tak, że klienci odwiedzają dany sklep tylko dla tych produktów. Niemniej jednak na przestrzeni ostatnich lat, niektóre produkty marki własnej zaczęły żyć własnym życiem i stały się pełnoprawnymi, ogólnodostępnymi artykułami.
Kto najczęściej kupuje rzeczy maski własnej?
Lubimy robić zakupy i to niezależnie od wieku czy płci. Przemysł jest bowiem otwarty na wszystkich ludzi. Jak się jednak okazuje, produkty marek własnych kupują najczęściej osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat, które nie mogą pochwalić się większą zamożnością. Wśród najchętniej kupowanych produktów przemysłowych są natomiast: artykuły spożywcze, drobne sprzęty AGD, elementy wyposażenia domu, odzież oraz zabawki.